11 Haziran 2016 Cumartesi

Konyadan Akseki Sarıhacılar Köyü'ne Günübirlik Yolculuk

By
Antalya deyince çoğu kişinin aklına Akseki gelmez belki ama bence gelmeli. Konya Seydişehirle sınır olan Akseki aslında oldukça eski bir ilçe ve Tüccar çıkarmasıyla ünlü olduğunu söylüyorlar. Fakat ticaret yapış şekillerinin ve ticaret yollarının değişmesiyle buranın önemi de azalmış.

Biz gezimize Konya'da Hasan Şendağlı'da yağ somunu ile kahvaltı yaparak başladık. Vedat Milör'ün de gittiği bu salaş ötesi yerde yağ somunu yemeden ölmeyin derim:)

Burdan sonra istikamet Akseki olsa da yol üstünde Tınaztepe mağarasında mola verdik, burası de iki mağaradan oluşan oldukça güzel bir yer. Kahvaltı için de gidebilirsiniz. Bir gün mağaradaki gölde  bot turu yapılacağını hayal ediyorum. Bakalım o günleri görecek miyim!

Tınaztepeden Aksekinin bir köyü olan 800 yıllık Sarıhacılar Köyüne gidiyoruz. Vaktizamanında 100ün üzerinde haneye ulaşan ve ipekyolunun geçtği bu köyde şimdi 6 hane kalsa da restorasyonla bir otel yapılmış ve muazzam taş evler var. İmamın oğlu küçük Halilin rehberliğinde 600 yıllık camiyi ve Fama Teyzenin evini gezdik. İlk defa bir Caminin minaresine çıktık bu arada. Fotoğraf da minareden :)

Fatma Teyze aslında 28 yaşındaymış, Halil için teyze tabi:) İmam ve ailesi hem eve hem köye bakıyor, gelen turistlere de evi gösteriyorlar. Fatm Teyze sadece azın izmirden bir süreliğine geliyormuş.

Ve ipek yolu, develerin gittiği, köyde tanıştığımız amcanın çocukluğunda atla aksekiye okumaya gittiği 4 kilometrelik muhteşem yol. Trekking için mükemmlel bir rota, Aslında rota daha uzun ama biz ancak 3 kilometre gidip döndük. Hem el değmemiş hem bozulmamış mükemmel bir kervan yolu.
bu fotoğraf http://buyukerdem.blogcu.com/su-degirmeni-antalya-murtici/6147371 den
Sarıhacılardan sonraki durak ise Murtiçi beldesndeki Su değirmeni, vakti zamanında yörüklerin göçerken kullandıkları değirmen şimdi yalnızca restoranın elektriğini üretiyor ama buraya da ayrı bir gün bile ayrılabilir.13 kilometrelik bir yürüyüş parkuru da burada varmış ama biz sadece lezzetli bir alabalık yiyerek kuş sesleriyle günümüzü bitirdik.  Rota yine güzel gün yine kısa. Ne kadar erken çıkarsanız o kadar keyif alırısınız :)