13 Nisan 2014 Pazar

Viyana Yeme İçme ve Cafeler

By
Evde kalmak kahvaltı için çok iyi oldu. Her ne kadar hostellerde de kahvaltı hazırlanabilse de insanın kendi evi gibisi yok:) Dışardaki kahvaltı ise pek bize hitap etmiyor. Biz Türkiyeden biraz peynir zeytin götürmeyi ve orda marketten de biraz alışveriş yapmayı tercih ettik. 3 gün boyunca taze ekmek ve kruvasan destekli, çay, 3 çeşit peynir, zeytin,yumurta,domates,salatalık, nutella, yoğurttan oluşan kahvaltının toplam maliyeti yaklaşık 40€ tuttu. Aldıklarımızın bir kısmı arttı dolapta bıraktık, ekmek ve peynirin kalanını da dönüş yoluna sandviç yaptık oldukça da faydalı oldu. Aslında öğle yemeği yememek gibi bir planımız olmasa da kahvaltıyı sağlam yapıp aralarda da pasta kek vs yeyince günleri 2 öğünle geçirdik ve bu da maliyeti ve yer arama derdini iyice azalttı. Akşam yemeği içinse aşağıdaki yerlere gittik:

Figlmueller Schnitzel deyince akla... dediler biz de figlmüllere gittik. Adamlar 1905'te kurulmuşlar, maaşallah. Schnitzel ile aram çok iyi olmamasına rağmen gayet güzel yedik. Benim daha çok beğendiğim ise patatesli mantarlı sebze çorbası gerçekten efsaneydi. salata ise yine patates olmakla birlikte iki kişiye bir tane alınabilir.İki tane yeri var figlmüllerin, gitmeden önce rezervasyon yaptırmakta fayda var. Nisan için Wolzeille şimdiden akşam yemeğinde dolu mesela. Orijinal olan Wolzeille, biz orada yedik. Siz de orda yeyin:) 3 çorba, 3 salata, 2 schnitzel, 3 içecek 60€ civarında bir hesap ödedik.

İkinci gün yemeği Tulpe Restoran'da yedik. Tulpe lale demek, Türk restoranı, et ihtiyacını gidermek için gittik. Schönbrunn'dan çıkınca yaklaşık 15 dakika yürüme mesafesinde. İşin açığı çok bir beklenti olmadan gittik ama menü de yemekler de gayet tatmin ediciydi. İstanbul'da bile gidebiliriz buraya, lezzet efsane değilse de iyi. Menü gurbetçi konuşması gibi, sadece Almanca, sadece Türkçe, Almanca-Türkçe. O an elemanın aklına nasıl geldiyse. 3 karışık kebap, salata,  cacık, kola ve Türk usulü çaylar yaklaşık 50 €' tuttu.

3. gün yemekte kolaya kaçtık,Stephankirche'nin hemen dibinde Bizi diye bir pizzacıda yedik, Fast food tarzı pizzacı, büyükçe pizza dilimi 3€ ben 2 dilim yedim biraz da arkadaşın spagettiden nasiplendim. Ayaküstü fena sayılmaz.Pizzayı yapan adam Türktü ama Almanca konuşmaya devam etti sonradan da. Toplamda içeceklerle birlikte 20 - 25 € civarında bir para ödedik. Fotoğraf çekmemişim şu ibareyi koyalım da başımıza bir şey gelmesin: Bu pizza bizi fotoğrafı TripAdvisor'ın izniyle kullanılmıştır :)

Sachertorte şu fotoğrafta görmüş  olduğunuz sachertorte oldukça meşhur olup 1832'de icat edilmişmiş: gidip yemedim dememeli. Sacher hotel ve cafe sacher ya Albertini'ye ya Stepahnplatza ya Hobsburg'a ya İspanyol Atçılık okuluna giderken kesin karşınıza çıkar. Starbucksın tam karşısı! İşte orda! Yeyin!

Demel ise tarihi taa 1786ya uzanan kraliyet mutfağına tatlılar hazırlayan bir pastane! Sachertortenin mülkiyet hakkıyla ilgili de aralarında bir dava olmuş ama sanırım kaybetmişler. Biz iki kez gittik, birinde apfelstrudel birinde başka birşey yedik. Viyanaya kadar gitmişken buraya da girmek fena olmaz.

Hawelka ise ikinci dünya savaşını görmüş salaş bir cafe. Salaşseverler gidebilirler. Menü yok ne isteyeceğinizi bilmeniz gerekiyor. Turistler arasında da popüler sanırım. Türkiye'deki havelkaları bilmiyorum ama isim benzerliğidir sanırım. Çay kahve muhabbet için iyi. Bir de web sitesinde 1de kapanıyor yazsa da bize 12.30 da kapatacağız dediler.

Hava kapalı ve akşam vakti çok da sıcak olmadığı için içerde oturku. Zaten sigara içmiyorsanız içerde oturmak daha keyifli gibi görünüyor. En azından salaşlığını daha iyi hissedebiliyorsun. Havalar iyileşince dışarda da keyifli olur yine de.

Palmenhaus ise kahvaltısı için tavsiye edilen bir yerdi ama Hofsburg Sarayı'na doğru giderken önünden geçince burdaymış demek ki diyerek oturduk. Sera olarak inşa edilmiş anladığımız kadarıyla ve bir sera/bahçe ortamını içerde görebilirsiniz. Hemen yanında da tropikal kelebeklerin olduğu bir papillonhaus var ama ziyarete açık mı değil mi diye bakmadık. Kahvaltıyı evde yaptığımız için burda kahve içtik sadece. Hofsburg Sarayının bahçesinde yer alan Palmenhaus özellikle gündüz kahve içmek için çok iyi. Bu cafenin olduğu yerde çimlere yayılabilir, kitap okuyabilirsiniz. Yemek için de gidilebilir ama menü biraz tuzlu gibiydi.

Kolar da tripadvisordan bulup gittiğimiz bir cafe-bar. İşletmecisi İzmirliymiş Sivaslı garsonun dediğine göre. Logosundaki fırında bazlama benzeri bir şey yapıyorlar. Lezzet fena değil. Bir şeyler içip sohbet etmek için güzel bir yer.

Üç günde ancak bu kadar oldu ama cafeler yönündne özellikle daha nicesi kesin vardır. Aramak ya da aramamak işte bütün mesele bu.