19 Kasım 2013 Salı

Barselona Gezi Notları

By
Pegasusun kampanyalı biletleriyle 200 küsür liraya Barselona bileti alabilince vurduk kendimizi yollara. Kasım Ayında olması havaların kısalığı açısından ve tarihin Christmas Marketten Önce olması sokakların renkleri açısından dezavantajdı ama çok sevdik Barselonayı

Ulaşım için genel olarak metro yeterli. Kart almanız gerekiyor. Havaalanından geliş için ise direkt merkeze gelen otobüs var onunla gelebilirsiniz.

La Rambla
La Rambla Barselona'nın en merkezi caddesi, İstiklal gibi. Biz buraya bayağı yakın Coronado Otelde hostel parasına kaldık ama yataktan başka bir şey yoktu:) Rezervasyonu ilk başta vize için öylesine yapmıştım,, iptal için girdiğimde fiyatın düştüğünü görerek booking.com ile irtibata geçerek yeni fiyattan güncellenmesini istedim. Siz de gitmeden önce son kez fiyatları kontrol edebilirsiniz.

Barselona yürümek için çok güzel bir şehir, o sokaktan bu sokağa bol bol yürüyün, yürümesi acayip keyifli bir yer ama yağmur yağarsa arkadaşının bileği ağrırsa onu ciddiye alın bi mola verin:)

Kolomb Meydanı: La Rambla'dan aşağı doğru indiğinde direkt denize ulaşıyorsun, denizden önce kolomb heykeli var amerikayı gösteriyor sanırım:) Zaten görürsünüz, Deniz kenarında çok vakit geçirmedik akşamları kahve içmeye gittik ama siz gidin, limanın oralar sahil falan yürüyüş için gayet iyi.

Flamenko: La Rambla üzerinde Plaça del Reil de Tarantos diye bir yerde izledik yarım saat falan sürüyor baya eğlenceliydi kesinlikle tavsiye ederim. Burası ucuz bir opsiyon daha pahalıları da vardı, biraz daha araştırıpdaha iyisi varsa paraya kıyılabilir bence.

Boqueria: La rambla Üzerinde görürsünüz zaten Bildiğin pazar,Viyana'daki Naschmarkt gibi, tropikal meyve yiyelim diye öküz gibi para verdik, bi de sevgili esnaf çürük koymuş içine o yüzden dikkatli olun ama adını bilin en azından:)

Gaudi

Anton Gaudi Barselona'nın meşhur mimarı. La Sagrada Familia, bitmeyen kilise deniyor ve  adam hakikaten yapmış, diğer devasa kiliselerden daha farklı. Bu kilisenin yolu üzerinde başka bir kiliseye daha girmiştik o da fena değildi.

Park Güell de yine Gaudi tarafından ticari bir proje olarak tasarlanmaya başlanan ama sonra parka dönüştürülmüş güzel bir park. Gidin, Gaudinin evini gezin, ordaki müzeye girin vs vs. Mümkünse parkta yayılın:)

Gaudinin Evi çok enteresan gelmeyebilir ama yine de kendisi için tasarladığı mobilyalar hoşunuza gidecektir.

Gaudinin yaptığı bir çok bina var. Biz kiliseyle Park Güell'e yarım girdik.bazılarının önünden geçtik. Ama düşük sezon olmasına rağmen baya bi kuyruk vardı. Benim tavsiyem eğer gidecekseniz hem bileti internetten alın hem mümkün olduğunca erken gidin çünkü bu mevsimde çok daha fazla sıra olur. Değişik mimarili en az bir eve girilmeli bence.

Manzara:

Tibidabo Mountain: Burası Barselonanın en tepe noktası imiş biz azimle iki kez gittik ama birinde geç gittiğimiz ve kapandığı için birinde de hava kötü olduğundan teleferik çalışmayınca çıkamadık. Ama dediğim gibi her yer yürümek için çok iyi o yüzden giremedik diye çok problem yapmadık. Yarım kalan bu görevi siz tamamlayın:) Ayrıca bizden sonra giden arkadaşım merkezden teleferikle gidilen Montjuic Tepesini de oldukça beğenmiş.

Müzeler

İspanyol Köyü (Poble Espanyol) buraya arkadaş önerdiği için gittik, eski tip ispanyol binaları ve dükkanlar vs var, ben aman aman beğenmedim ama zaman geçer burda da.Romanya ve İsveç'teki benzer müzeler çok daha güzeldi bence. Şimdilik favorim İsveç'teki Skansen.
National Art Museum , İspanyol Köyüne giderken devasa bir bina, içine girmedik ama bahçesi bina falan gayet iyi.

Picasso Müzesi: Sanattan anlamasak da keyifliydi:) La Vie isimli yapım aşamaları eskizler, x-ray ile önceki çizimler vs nin olduğu bir ekstra sergi de vardı. Bir de Picassonun üçgen olmayan resimler de yaptığını gördük burda. Ayrıca  Las Meninas çizimleri de görülesi idi. Yukarıdaki fotoğrafı aldığım blogda yazana göre hem Picasso Müzesine hem National Art Museum'a giriş pazarları ücretsizmiş, güncel olarak kontrol etmekte fayda var tabi. Biz Picasso'ya 11€  verdik.

Yemekler:

İspanyol bulgur pilavı paella, sebzeli, etli, deniz ürünlü çeşit çeşit pilav.

İspanyol Mezesi: Tapas

Tapas&Paella: Direkt Tapas dese de çoğu kişi bence bizim mezeler çok daha iyi:) Biz ilk gün baya pahalı bir yerde yedik 3 kişi oldukça yüklü bir meblağ verdik ama bence o kadar para vermeye gerek yok, yemedim dememek için La Rambla üzerindeki yerlerde daha ucuza yenilebilir ki buraların bile turistik olduğu için nispeten pahalı olduğu söyleniyor. Sadece bir kere yedik.

Pizza: diğer akşam yemeklerinde pizza bir kere de makarna yedik. Bi akşam limandan la ramblaya doğru ara sokaklardan yürürken rastgele girdiğimiz piizacı çok çok iyiydi, bizim otele yakın pizzacı da iyiydi (şu olabilir sanki ) bence orda da söz nuride. Biz gitmedik ama bir sürü Türk lokantası da var. Kahvaltıyı fırından ekmek marketten domates zeytin vb alarak yaptık hem daha lezzetli hem daha ekonomik oldu.

Tatlı yemek için de Plaça Del Reilin hemen girişindeki Artisa'ya gittik iki kez ve çok beğendik!

Hüseyin Turizm İyi Yolculuklar Diler :)